tirsdag den 27. november 2012

SKIL DIG UD OG ØG SALGET MED 30%

Det lyder umiddelbart som en overskrift der er for god til at være sand. Men ikke desto mindre, så er den det: I hvert fald for Royal Unibrew, der efter lanceringen af en ny lettere flaske i april, har haft en fremgang på 30%. Og det til trods for at det generelle ølmarked har haft en tilbagegang på 11% i samme periode. Så Royal Unibrew er altså i fuld gang med at erobre markedsandele....
Deres nye flaske design har været en investering på et tocifret million beløb. Men som marketingschef i Royal Unibrew Michael Schiedel udtaler: "Vi er gået all in på den nye flaske på vores Royal-serie og kan nu et halvt år efter kigge på en stor succes".
Indholdet i flasken er det samme - så det er altså kun flaskens design, der har sikret denne store salgsfremgang. Bare det at skille sig ud, har altså haft en afgørende betydning for Royal Unibrew.


Den gamle flaske ses til venstre. Til højre den nye, der har sikret 30% fremgang.

Kender du til en anden virksomheds succes, der blev til fordi den skillede sig ud fra mængden?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar